Tuesday, November 29, 2011

o.O ?? | Fanpage Kelab Terengganu Di Godam ??


Salam sejahtera , Bertemu kembali, saya menerima laporan laman sosial facebook / twitter dirampas ( hijacked ) . namunpun begitu sejak akhir-akhir nih saya dpt perhatikan masih ada akaun sosial yang digodam , antaranya yang dimiliki Saiful Apek.

Terbaru , fanpage kelab penyokong bola sepak Negeri Terengganu ( Peteh Ganu Peteh & Terengganu Nelang ) digodam oleh seseorang yang tidak mahu menyatakan identitinya.

Namun perampasannya tidak bertahan lama kerana setelah dimaki hamun oleh penyokong skuad negeri berkenaan yang rata-rata memaki hamun dalam loghat tranung , akhirnya belum sampai sejam akaun sosial berkenaan berjaya dirampas kembali.

Perhatikan screenshot dibawah :


Perampas ( hackers / hijacker ) telah update status yang berbaur sikap kenegerian dan menimbulkan rasa tidak senang rakyat terengganu yang rata-rata penyokong tegar skuad negeri ini.

Terdapat hampir 30 ribu peminat fanpage ini.

Antara status yang di update : "org terengganu gila"


Saya Juga perhatikan terserlahnya akaun email menyebabkan proses perampasan ( pencerobohan ) ini mudah dilakukan. Sebaliknya Saya mendapatkan respon perampas fanpage terkenal tanah air iaitu Jack Sparrow Rilekscrew dan mendapati godaman ini tidak dilakukan olehnya. Tiada ulasan lanjut dengan pencerobohan ini.

Namunpun begitu , akaun blog kelab penyokong ini mungkin terdedah dalam bahaya kerana akaun emailnya turut terdedah.Email terdedah menyebaban blog terengganu munking di test.. http://petehterengganu.blogspot.com/ turut boleh diceroboh. 


Screen shot akaun blog yang berjaya diceroboh dahulu sebelum diceroboh hackers tersebut.




Wasalam..

0 comments:

Post a Comment

Email subscribe

Sign up for our newsletter to receive the latest news and event postings.

Copyright © 2011 -=[+SHC+]=-, All Right Reserved. Design by Java Templates Powered by Blogger